Міністерство освіти і науки України оприлюднило
40 оновлених навчальних програм для 5-9 класів. Головні зміни
– орієнтація на результат навчання, а не на зміст, впровадження компетентнісного
підходу та наскрізних змістових ліній.
Це оновлення здійснено у межах чинного Державного стандарту і має стати
важливим кроком до подальшої роботи із формування принципово нового стандарту
освіти.
На перше місце програм винесено очікувані результати навчальної
діяльності учня, тобто: які компетентності мають формуватися у дитини під час
вивчення певної теми. У такому разі вчителю не потрібно концентрувати всю увагу
на змісті матеріалу: він має чіткі орієнтири у вигляді 10 компетентностей та їх
компонентів, спираючись на які, він будує свою роботу.
До ключових компетентностей належать, приміром, спілкування державною та
іноземною мовами, математична та інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися
впродовж життя, ініціативність тощо.
Кожен з очікуваних результатів навчання містить три компоненти:
знаннєвий, діяльнісний та ціннісний. У першому передбачено, що називає чи
пояснює учень, у другому – що вміє, знаходить, обирає, а в третьому – що
оцінює, усвідомлює, які висновки робить.
«Оновлення програм основної школи з
урахуванням компетентнісного підходу – це ще один, значний крок до Нової
української школи. Її впровадження розпочнеться 1 вересня 2018 року, однак
нинішні школярі не можуть чекати, зміни повинні відбуватися вже сьогодні. Тому
певні елементи майбутнього стандарту будуть реалізовані в основній школі з
нового навчального року. Для нас це також важливий досвід пілотування, який ми
обов’язково враховуватимемо в програмах НУШ», – зазначив заступник Міністра Павло Хобзей
Немає коментарів:
Дописати коментар