Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

неділя, 13 травня 2018 р.

"Рідна мати моя..."

     Наше дитинство починається з матері. Вона – найрідніша та найдорожча в цілому світі людина. Кожне її слово, мудрі поради і добрі діла – це Книга життя, з якою вирушаємо в далекі світи. І перший усміх до сонця, і перший ,,добридень” людям – це теж від матері. І оте одвічне: ,,не вкради”, ,, не убий”, ,,шануй старших”, ,,люби ближнього свого”. З першої миті життя схиляється над нами обличчя матері. У тривозі й любові, у замилуванні й надії вдивляються матері в своїх дітей, сподіваючись і прагнучи щастя для них.
СИВА ЛАСТІВКА       
 Мамо,  вечір  догоря,
Вигляда  тебе  роса,
Тільки  ж  ти,  немов  зоря,
Даленієш  в  небеса,
Даленієш,  як  за  віями  сльоза.
 Ти  від  лютої  зими
Затуляла  нас  крильми,
Прихилялася
Теплим  леготом.
Задивлялася  білим  лебедем,
Дивом-казкою
За  віконечком,  -
Сива  ластівко,
Сиве  сонечко (Олійник Борис)

Наша  мати  -  сивая  горлиця.
Все  до  її  серденька  горнеться:
Золота  бджола  -  намистиною,
Небо  -  празниковою  хустиною,
Сивий  дуб  -  прокуреним  прадідом,
Білочка  -  мальованим  пряником,
Жура-журавель  над  криницею  -
Чистою  сльозою-водицею,
А  земля  -  пшеницею  ярою,
А  літа  -  замисленим  явором,
Що  із  сорок  першого  журиться:
"Де  ж  це,  молодице,  твій  суджений?"
Місяць  -  непоколотим  золотом,
А  береза  -  вранішнім  солодом,
Хата  -  ластівками  над  стріхою,
А  туман  -  вдовиною  втіхою.
Крашанкою  -  сонечко  в  миснику...
А  вона  до  всіх  до  них  -  піснею (Б. Олійник).
Мати  сіяла  сон 
  під  моїм  під  вікном,
А  вродив  соняшник.
І  тепер:  хоч  буран,  хоч  бур’ян  чи  туман,
А  мені    сонячно.
Мати  сіяла  льон
             під  моїм  під  вікном,
А  зійшло  полотно.
І  тепер:  хоч  яри,  хоч  вітри  крізь  бори, 
А  я  йду  все  одно.
Мати  сіяла  сніг, 
               щоб  він  м’яко    до  ніг,
А  вродило  зілля.
І  хоч  січень  січе,  а  мені  за  плечем
Журавлі  журавлять (Б. Олійник).

Моя мати — наївність, тиха жура і добрість безмежна (М. Хвильовий). Коло хати мати-зозуля кує мені розлуку. Довго-довго, не один десяток років буде проводжати мене мати, дивлячись крізь сльози на дорогу, довго хреститиме мені слід і стоятиме з молитвами на зорях вечірніх і ранішніх, щоб не взяла мене ні куля, ні шабля, ні наклеп лихий (О. Довженко).

Немає коментарів:

Дописати коментар