Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

неділя, 17 квітня 2016 р.

І знову поговоримо про ЗНО. Власне висловлення

1. Без паніки
Не панікувати, не боятись. Під час написання творчого завдання, повірте, спокій ваших нервів зіграє неабияк важливу роль. Тому вже зараз час від часу повторюйте собі подумки: «Все обов’язково буде добре.»

2. Пишемо твір. Алгоритм дій
Крок перший
Уважно читаємо тему твору хоча б два рази. Надзвичайно важливо зрозуміти її. Не зробивши цього, категорично не можна йти далі! Спростіть тему, «витягніть» з неї найважливіше.
Крок другий
Формуємо власну позицію щодо теми.  Якщо   завдання звучатиме: «Викладіть Ваш погляд на цю проблему», то алгоритм думок буде такий:
1)     Зосередьтесь, спробуйте згадати все, що ви знаєте про цю проблему.
2)     Визначтесь з власною позицією щодо проблеми (підтримую, не підтримую, частково підтримую).
3)     Мої ідеї щодо вирішення проблеми.
Крок третій
Розташування частин твору може бути здійснене кількома способами. Розглянемо найбільш прийнятні алгоритми:
АЛГОРИТМ №1
Теза. Я думаю так!
Аргумент 1. Я так думаю, тому що..
Приклад до аргументу 1. Мої міркування найточніше ілюструє такий приклад…
Аргумент 2. Я думаю так ще й тому, що…
Приклад до аргументу 2. Мій аргумент найточніше може проілюструвати такий приклад…
Висновок.
АЛГОРИТМ №2
Теза. Я думаю так!
Аргумент 1. Я так думаю, тому що..
Аргумент 2. Я думаю так ще й тому, що…
Приклади до аргументів 1 і 2. Мої аргументи можна проілюструвати багатьма прикладами. Наведу деякі з них…
Висновок.
Обидва алгоритми мають свої переваги. Утім, зручніший все ж таки є перший. Зрештою, вирішуйте самі.
Крок четвертий
Послідовне написання частин твору


Теза – це ідея, думка, яку ви будете доводити всім подальшим твором. Це те, що ми «витягуємо» з теми, намагаючись зрозуміти її, всебічно осмислити.
       Учасник чітко формулює тезу висловлення, тобто підтримує або спростовує висловлену в темі думку. Можна подати дві тези й аргументувати кожну окремо (зайняти позицію „Це складне для мене питання...”, тобто водночас і підтримати, і спростувати висловлену в темі думку).
Теза передує аргументам! Можна використати мовні конструкції на зразок „Я вважаю...”, „На мою думку...”, „Я підтримую...”, „Я погоджуюся...”, „З одного боку..., а з іншого...” тощо.
2. Аргументи. Учасник наводить принаймні два доречних докази, підстави для обґрунтування, підтвердження висловленої тези, які пов’язують її з прикладом. Учасник виявляє розуміння причиново-наслідкових зв’язків між подіями.
Аргументи передують прикладам! Можна використати мовні конструкції на зразок „тому що”, „це доводить”, „підтвердженням цього є”, „це засвідчує”, „свідченням цього є”, „доказом цього може бути” тощо.
3. Приклад з літератури чи інших видів мистецтва. Учасник наводить доречний приклад з художньої літератури або інших видів мистецтва. Зазначена проблема, порушена у творі, назва й автор твору, художній образ, через який проблема розкрита, може бути наведена цитата з твору, можна також покликатися на факти з життя митців, якщо ці факти стосуються їхньої творчості. Можна використати мовні конструкції на зразок „наприклад...”, „прикладом може слугувати...”, „яскравим прикладом цього може слугувати...”, „не можна не згадати...”.
4. Приклад, що є історичним фактом або випадком із життя. Учасник наводить доречний приклад або з історії, або із суспільно-політичного життя, або ж з власного життя. Учасник може покликатися на факти з життя митців, якщо ці факти не стосуються їхньої творчості. Можна використати мовні конструкції на зразок „наприклад...”, „прикладом може слугувати...”, „яскравим прикладом цього може слугувати...”, „не можна не згадати...”.
5. Логічність і послідовність. У роботі відсутні порушення причиново-наслідкових зв’язків. Робота структурована за абзацами. Використані мовні кліше, слова-скріпи, що оформлюють текст, на кшталт „по-перше”, „по-друге”, „з цього випливає”, „як було зазначено”, „повертаючись до думки”, „як можна побачити” тощо.
6. Висновок. Він відповідає тезі (перефразовує або повторює її) й органічно випливає з аргументів і прикладів. Можна використати мовні конструкції на зразок „отже”, „можна зробити висновок”, „висновком може слугувати”. Неправильно оформлений висновок, який починається зі слів „я вважаю”.
Крок п’ятий
Перечитуємо написаний твір. Замінюємо, де потрібно, повтори, виправляємо помилки тощо. Якщо не знаєте правильного написання слова, заміть його на слово-синонім або ж перефразуйте речення. Простежте, щоб використані вами в наступних реченнях займенники не мали стосунку до кількох слів із попереднього речення. І ще. Старайтесь логічно бувати речення. Не захоплюйтесь складними синтаксичними конструкціями навіть тоді, коли знаєте всі правила пунктуації.
Крок 6
Переписуємо твір на чистовик. Не забувайте, шановні абітурієнти, про культуру письмового оформлення тексту, про правила перенесення частин слова з рядка на наступний рядок. Будьте уважні, старайтесь писати розбірливо та акуратно.
Зауважте!
Роботу, що не відповідає темі власного висловлення, буде оцінено в 0 балів.
Роботу обсягом до 100 слів також буде оцінено в 0 балів (потрібно 200-250 )




Немає коментарів:

Дописати коментар