Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

понеділок, 8 лютого 2016 р.

Освіта - скарб; праця - ключ до нього. П. Буаст

  Вітаю з перемогою у ІІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови і літератури Брича Романа (ІІІ місце), учня 10 класу НВК "Лисятицький ЗНЗ І-ІІІ ст. - ДНЗ"
     Пам'ятай, що "поганий той учень, який не перевершує вчителя".


Завдання III (обласного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови і літератури 2015-2016 н.р.


Комунальний заклад Львівської обласної ради
«Львівський обласний  інститут післядипломної педагогічної освіти»
Завдання III (обласного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови і літератури 2015-2016 н.р.
                                           Українська мова ( 8 клас)
I. До поданих слів доберіть по одному синоніму
Брунатний, цибатий, гречний, крислатий.                                          2 б.                 

II. Випишіть лише словосполучення: будемо плавати; найбільш вразливий; бити байдики; той острів; дуже тихо; поблизу садка; зійшло сонце; не теплий, а холодний; день і ніч.                                                                  2 б. 

III.  Запишіть слова, знявши риску                                                      5 б.
До/ладу, північно/західний, у/розтіч, з/на/двору, унтер/офіцерський, електронно/обчислювальний, дерево/обробний, легко/атлетичний, напів/автомат,    шлако/блок, лейб/медик, вище/згаданий,  казна/при/кому,     плоско/опуклий, віце/президентський.    
  
 IV. Визначте вид односкладних речень                                                5б. 
      1. Не шуми про минуле, тополе, за вікном у ранковій імлі. 2. Чистих сліз фонтан. 3. Грудьми рідний край заслонити . 4. Ось перекинули над водою деревяний місток. 5. Вік живи – вік учись.

 V. Укажіть вид присудка за будовою у кожному реченні.          4б.
      1. Острог став справжнім освітнім центром. 2. Над річкою зійшлися два явори. 3. Хай святиться імя матері! 4. Учений був неспроможний зупинитися у науковому пошуку.
 
VI. Визначте, до якого стилю мовлення належать подані словосполучення   
                                                                                                                    5б.
Божа благодать, розглянути заяву, категорії дієслова, осанна осені, відомі на політичній арені особи.

VIІ. Запишіть речення, розставте розділові знаки. Зробіть повний синтаксичний розбір (підкресліть члени речення, надпишіть над кожним словом частини мови, дайте характеристику всій конструкції, зробіть морфологічний розбір усіх підкреслених слів).
Дерева перебуваючи в непорушному байдужому гурті здавалисячужими одне одному й далекими.
15  балів
                                                                                                                      Усього 31 бал.

                                       Українська література ( 8 клас)
I.                  Напишіть твір-роздум на одну з тем:                                12б.
1.     « Сам я вільний і ніколи не зламав чужої волі » (  за мотивами поеми       Лесі Українки «Давня казка») .
2.     «Якби ти знав, як много важить слово» ( Іван Франко).
3.     Гроші – хороший слуга, але поганий господар ( за мотивами комедії І.Карпенка - Карого «Сто тисяч»).
II.                Лаконічно й чітко дайте відповіді на запитання            10 б.
1.     Назвіть 2 перифрази, що стосуються Івана Франка.
2.     Визначте віршовий розмір поетичного фрагмента
            Двори стоять у хуртовині айстр.
            Яка рожева й синя хуртовина!
3.     Назвіть не менше чотирьох поетичних збірок Івана Франка.
4.     Визначте художній прийом, характерний для думи, за такими прикладами: «штити-поважати», «кляли - проклинали», «думали – гадали».
5.     Наведіть приклад заперечного порівняння, ужитого в одному із вивчених творів.
6.     Яку назву має щоденник Тараса Шевченка?
7.     Хто є автором поезії «Музика, що пішла»?
8.     Поясніть походження псевдоніма Івана Карпенка-Карого.
9.     Назвіть автора оповідань «Харитя», «Ялинка», «Маленький грішник».
10.    Визначте стилістичну фігуру в поетичному фрагменті
                 В небі хмари біжать…Може, буде гроза?
                 Зацвіли блискавиці над гаєм…                 (В.Сосюра)
III.             Дайте розгорнуту відповідь на одне з питань (6б.) 
1.     Значення образу Ярославни у поемі «Слово про похід Ігорів».
2.     Тематика поезії Тараса Шевченка із циклу «В казематі».
IV.            На основі поданого фрагмента заповніть  паспорт художнього твору:
«Не дає мені спокою цей предмет. Тілько задрімаю, так зараз і ввижається скала на Боковеньці… Ви не вірите, я знаю! А вникніть: опит  і практика…»                                                                      5б.
1.     Автор. 2.Назва. 3. Рід. 4.Жанр.  5. Рік написання. 6. Герої твору.   7. Герой, якому належить репліка. 8. Тема. 9. Ідея. 10. Основні художні прийоми.
                                                                                               Усього 33 бали
           

 Комунальний заклад Львівської обласної ради
«Львівський обласний  інститут післядипломної педагогічної освіти»
Завдання III (обласного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови і літератури 2015-2016 н.р.
                                           Українська мова ( 9 клас)

I.                  Утворіть присвійні прикметники від поданих іменників
     Параска, Мелашка, Ігор, Ониська, Надія, мати, брат, бабуня, сусід. 3б.

II.  Які іменники не належать до жодної з відмін? Проілюструйте відповідь прикладами.                                                                               4б.

III.           Укажіть умови відокремлення прикладок у поданих реченнях.                                                                                                              3б.
1.     І ось нарешті він, Овруч. 2. Перед нашими очима постав Переяслав – місто козацької слави. 3. Як наймолодший, Сашко був улюбленцем бабусі.
     IV. Що таке архаїзми? Наведіть приклади. Одне із наведених слів уведіть у речення.                                                                                          3б.

V.               Запишіть власні назви, розкривши дужки.                               4б.
  Ч(ч)умацький Ш(ш)лях, П(п)івнічнокримський К(к)анал, Є(є)вропейське Е(е)кономічне С(с)півтовариство, А(а)ндріївський У(у)звіз, Р(р)омоданівський Ш(ш)лях, К(к)оролівство Б(б)ельгія, З(з)бройні С(с)или України, В(в)сесвітній Ф(ф)орум У(у)країнців.

VI.           Визначте рід поданих іменників                                                 5б.
   Путь, Сибір, нероба, тюль, какаду, метро, ледащо, особистість, дріб, біль, івасі, вітраж, сироко, резюме, ГЕС, кольрабі, авеню, базіка, рояль, Міссісіпі.    

   VII.Запишіть речення, розставте розділові знаки. Зробіть повний синтаксичний розбір (накресліть схему, підкресліть члени речення, надпишіть над кожним словом частини мови, дайте характеристику всій конструкції, зробіть морфологічний розбір усіх підкреслених слів).

У дитячі любі роки коли так душа бажала надзвичайного дивного я любила вік лицарства.
15 балів


                                                                                                   Усього 32 бали


                                       Українська література ( 9 клас)
I. Напишіть твір-роздум на одну з тем:                              12б.
1.           Український романс бентежить душу (за мотивами творчості українських поетів-романтиків).
2.                       «Енеїда» Івана Котляревського – енциклопедія українознавства.
3.     «Народ шукає в геніях себе» (Ліна Костенко).
         II. Лаконічно й чітко дайте відповіді на запитання           (10 б.)
1. Який мистецький напрям поєднав у собі ознаки середньовіччя та ренесансу?
2. Що таке агіографія?
3.  Назвіть автора і назву художнього твору, героями якого є сотник Хома      Кичатий, його дочка Галя, ключниця Стеха та інші?
4.     Назвіть автора відомої пісні, що стала народною, - «Дивлюсь я на небо».
5.     Із якого вивченого вами твору взято рядки: «Де згода в сімействі, де мир і тишина,/ Щасливі там люди, блаженна сторона»?
6.     Що таке інвектива?
7.     Укажіть автора, назву і жанр художнього твору, джерелами якого стали народні історичні пісні, Літопис Самовидця та «Історія русів».
8.     Кому з українських письменників належить вислів: «Одна справа єпископський жезл, інша – паличка музиканта»?
9.     Кому із письменників-полемістів належить твір «Ключ царствія небесного»?
10.            Із якого твору Т.Шевченка взято рядки:
               Ми не лукавили з тобою,
               Ми просто йшли; у нас нема
               Зерна неправди за собою.
III. Дайте розгорнуту відповідь на одне з питань (6б.) 
1.     Значення творчості Івана Котляревського.
2.     Автобіографічні мотиви  у творах Тараса Шевченка.

IV.На основі поданого фрагмента заповніть  паспорт художнього твору:
                          Не нам на прю з Тобою стати!
                          Не нам діла Твої судить!
                          Нам тілько плакать, плакать, плакать
                          І хліб насущний замісить
                          Кровавим потом і сльозами.                                               5б.
1.     Автор. 2. Назва. 3. Рік написання. 4. Літературний рід. 5. Жанр.                    6. Присвята. 7. Тема. 8. Ідея. 9. Образи. 10.  Художні прийоми.      

                                                                                                          Усього 33 бали
             
  
Комунальний заклад Львівської обласної ради
«Львівський обласний  інститут післядипломної педагогічної освіти»
Завдання III (обласного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови і літератури 2015-2016 н.р.
                                       Українська мова ( 10 клас)
I. У поданих словах поставте наголос. Слово з подвійним наголосом підкресліть.                                                                    3б.
  Ясний,  центнер, ринковий, оптовий, кидати, висіти.                     
II. Поясніть різницю у значеннях поданих слів. Як називається така група слів у мовознавчій науці?                                                             5б.
1)    компанія, кампанія  2) багатир, богатир 3) анотація, нотація                          4) талант, талан  5) дипломант, дипломат
III. Доберіть до іншомовних слів українські відповідники.     5б.          
    Біографія, бібліофіл, евфонія, пентагон, гігант, грамотний, епілог, монах, асиміляція, лінгвістика.
IV. Визначте синтаксичну роль інфінітива у кожному з поданих речень.      4б.
1.     Розмовляти з вами – велика приємність. 2. Спортсмени прилетіли зустрітися з тренером. 3. Брат навчив мене фотографувати.                              4. Мистецтво слухати дано не кожному.

V. Запишіть власні назви, розкривши дужки.                               4б.
М(м)іжнародний К(к)омітет Ч(ч)ервоного Х(х)реста, К(к)нязівство М(м)онако, Г(г)енеральні Ш(ш)тати К(к)оролівства Н(н)ідерландів, П(п)івнічний М(м)орський Ш(ш)лях, К(к)онституційний С(с)уд У(у)країни, Л(л)ьодове П(п)обоїще, О(о)рден  П(п)очесного Л(л)егіону, Д(д)екларація П(п)рав Л(л)юдини.

VI. Назвіть основні способи словотворення. До кожного з них доберіть по два приклади.                                                                                                6б.

   VII. Запишіть речення, розставте розділові знаки. Зробіть повний синтаксичний розбір (накресліть схему, підкресліть члени речення, надпишіть над кожним словом частини мови, дайте характеристику всій конструкції, зробіть морфологічний розбір усіх підкреслених слів).

Дзюрчить струмок у скісному промені сонця грають роєм бджоли вечірні лісові звуки долітають до чуткого вуха.
15 балів                                                                                              
                                                                                                    Усього 37балів

                                       Українська література ( 10 клас)
I. Напишіть твір-роздум на одну з тем:                              12б.
1. «Камінний хрест» - символ втраченої батьківщини (за однойменною новелою Василя Стефаника). 2. «Справжнє мистецтво повинне вести людину до просвітленості» (О.Довженко). 3. «Мій поклик: праця, щастя і свобода» (І.Франко).
II. Лаконічно й чітко дайте відповіді на запитання           (10 б.)
1.До кого з персонажів звертається Мавка у драмі-феєрії Лесі Українки «Лісова пісня»: «Ну, як-таки, щоб воля – та пропала? Се так колись і вітер пропаде?»
2.Який підзаголовок має повість «Оборона Буші» М.Старицького?
3.Що таке перифрази? Наведіть чотири приклади перифраз, що стосуються українських письменників.
4.До якої збірки І.Франка увійшла поезія «Декадент»?
5.Назвіть справжні  прізвища письменників, що мали такі псевдоніми: Феодул - …, Кобзар Дармограй - …, Павло Ратай -…,   Іван Живий - …
6.Запишіть пропущене слово із фрагмента поеми «Енеїда» І.Котляревського «…в кривавих ризах тут. /За нею рани, смерть, увіччя,/ Безбожність і безчоловіччя /Хвіст мантії її несуть».
7.Якою книгою, виданою в Україні, Іван Федоров «друкування книг занедбане відновив»?
8.Назвіть не менше чотирьох драматичних поем Лесі Українки.
9.Назвіть місце, рік і подію в культурному житті України першого десятиліття XXстоліття, що послужила одночасній зустрічі Лесі Українки, Панаса Мирного, М.Старицького, М.Коцюбинського, В.Стефаника.
10.Що означає назва збірки Івана Франка «Semper tiro»?

III. Дайте розгорнуту відповідь на одне з питань (6б.) 
1.     Тема жіночої емансипації у творчості Ольги Кобилянської. 2. Риси українського модернізму в новелі І.Франка «Сойчине крило».
IV.На основі поданого фрагмента заповніть  паспорт художнього твору:
«Скрізь я стрічаю твій погляд; твої очі, цікаві, жадні, влазять у мене, і сама ти, в твоїй розмаїтості кольорів і форм, застрягаєш в моїй зіниці. Я не можу розминутись з тобою…Я не можу бути самотнім…».
     1.  Автор. 2. Назва. 3. Рік видання. 4. Літературний рід. 5. Жанр.                   6. Присвята. 7. Тема. 8. Ідея. 9. Образи. 10. Літературний напрям.      5б.
                                                               
                                                                                                   Усього 33бали

 Комунальний заклад Львівської обласної ради
«Львівський обласний  інститут післядипломної педагогічної освіти»
Завдання III (обласного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови і літератури 2015-2016 н.р.
                                       Українська мова ( 11 клас)
I.  Згрупуйте подані прислівники згідно з розрядами за значенням. Укажіть розряди за значенням.                                                   5б.
Праворуч, навмисне, сьогодні, мимоволі, разом, тепло, донині, утричі, дочиста, спересердя, по-зимовому, спросоння, запанібрата, здалеку, тут.

II. Відредагуйте словосполучення.                                                    4б.
Прийшов по справах,  називати  по імені, згідно закону, хворіти грипом, звернутися по адресу, турнір по математиці, відсутній через поважну причину, бухгалтер по спеціальності.

III. Які види омонімів ви знаєте? Відповідь проілюструйте прикладами.                                                                                           4б.

     IV. Запишіть власні назви, розкривши дужки.                               4б.
Г(г)ельсінська С(с)пілка, К(к)нижкова П(п)алата, К(к)онституційний С(с)уд України, Н(н)аціональний Б(б)анк України, Д(д)ержава Б(б)ахрейн, В(в)сесвітня Р(р)ада М(м)иру, Н(н)агаєва Б(б)ухта, О(о)рден Н(н)езалежності.

     V. Поясніть уживання тире у поданих реченнях.                          4б.
1.Уміти слухати – неабиякий талант. 2. Нам дарувала природа руки – найдивніше диво. 3. Підлість, гнів, пиха – все тимчасовість. 4. І сміх, і плач – з одного джерела.

   VI. Що таке вигук? Групи вигуків за походженням і значенням. Звуконаслідувальні слова. Відповідь проілюструйте прикладами. Складіть і запишіть речення, у якому присудок виражений звуконаслідувальним словом.                                                                                                               5б.
   VII.  Запишіть речення, розставте розділові знаки. Зробіть повний синтаксичний розбір (накресліть схему, підкресліть члени речення, надпишіть над кожним словом частини мови, дайте характеристику всій конструкції, зробіть морфологічний розбір усіх підкреслених слів).
Народні звичаї це ті неписані закони якими керуються в найменших щоденних і найбільших всенаціональних справах це ті найміцніші елементи що об’єднують окремих людей в один народ в одну націю бо звичаї поряд з мовою вироблялися протягом усього довгого життя і розвитку кожного народу.                                                                    
15 балів                                                                                                  Усього 36 балів

                                       Українська література ( 11 клас)
I. Напишіть твір-роздум на одну з тем:                              12б.
1. «Вітчизна – це не хтось і десь, я – теж Вітчизна» (І.Світличний).
2. Трагедія громадянської війни у творах українських письменників.
3. «Чорно кругом чи біло – не зупиняти рух.
     Може зламатись тіло, але ніколи   – дух!» (Олег Ольжич).
II. Лаконічно й чітко дайте відповіді на запитання           (10 б.)
1.     Яка літературознавча праця В.Стуса про П.Тичину стала однією із причин арешту поета-шістдесятника?
2.     Кого називали «імператором залізних строф»?
3.     Назвіть 4 публіцистичні праці Миколи Хвильового.
4.     Що таке сфрагіта? Наведіть приклад із поезії Б.-І. Антонича.
5.     За поданими топонімами визначте  назви художніх творів та їх авторів: Піски, Компаніївка, Харків, Семигори.
6.     У якому вірші Ліни Костенко йдеться про «потребу слова як молитви»?
7.     Укажіть автора і назву джерела, з якого взято рядки: «Сьогодні мене виключили із Всесловянського Комітету. Завтра, очевидно, знімуть з художнього керівника…Оргвисновки починають діяти, зашморг навколо шиї затягується».
8.     Запишіть пропущене імя героя твору : « Тут…я тобі… й рев, тут я тобі й трибунал! – Підкинув гвинтівку і вистрілив. Судив і присуд виконав я - … А за що – цей пес сам знає».
9.     Про кого із українських письменників літературознавець Григорій Костюк сказав: « …за багатством суспільних подій свого часу він не загубив людини. Він бачив її, розумів і творив її образ в усій суспільній, психологічній складності»?
10.     Хто з українських поетів перекладав твори Овідія, Проперція, Катулла, Вергілія, Горація?
III. Дайте розгорнуту відповідь на одне з питань (6б.) 
1.     Особливості українського модернізму. 2. Концепція людини у творчості поетів «Празької школи».
IV.На основі поданого фрагмента заповніть  паспорт художнього твору:
«Література складається з творчості, життя літературне – з розмов літераторів. І на їх устах кожен факт з життя письменника чудесно стає літературним фактом, анекдот про нього – літературним анекдотом, галоші його – літературними галошами…».
     1.  Автор. 2. Назва. 3. Рік видання. 4. Літературний рід. 5. Жанр.                   6.Епіграф.  7. Тема. 8. Ідея. 9. Герої твору. 10.Літературний напрям.          5б.
                                                                                              Усього   33 бали            


Немає коментарів:

Дописати коментар